Föreningsbidrag: Ansökan om övrigt bidrag

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Om ni har en förening i Storumans kommun och har genomfört ett arrangemang eller köpt in utrustning eller liknande, kan ni använda denna tjänst för att ansöka om kommunalt övrigt bidrag. Ansökan görs i efterhand, lämpligtvis av föreningens ordförande.

Bidrag betalas ut för högst 50 procent av kostnaderna (mot uppvisande av kvitton), totalt högst 2 000 kronor per förening och år. Övriga ansökningar kan prövas av nämnden.

Innan ansökan kan göras, ska föreningen uppdatera sina uppgifter i kommunens föreningsregister. Detta måste göras för att själva bidragsansökan sedan ska vara komplett.

Ni kan anmäla/uppdatera era uppgifter här: Anmäl/uppdatera föreningsregister 

Ansökan om övrigt bidrag görs därefter via denna e-tjänst. Till ansökan ska protokoll från senaste årsmötet och kvittokopior på kostnaderna bifogas.

Kommunen tar fortlöpande emot ansökningar, men bidraget betalas ut vid två tillfällen per år (en gång på våren och en gång på hösten).

Behöver ni hjälp med att skanna in dokument är du välkommen att ta kontakt med kommunens kundtjänst eller något av våra bibliotek.

Eventuella frågor om ansökan och bidraget skickas till foreningsbidrag@storuman.se.

Mina sidor

Ni kan följa ert ärende och kommunicera med handläggaren via Mina sidor. Läs mer om hur Mina sidor fungerar i vår handbok för användare.

Spara ärende

Ni har möjlighet att spara ert ärende och återuppta det vid senare tillfälle. Logga in på Mina sidor för att återuppta ett sparat ärende.

 

Frågor om e-tjänsten

Kundtjänst
foreningsbidrag@storuman.se
0951-140 00 vxl

Personuppgiftsansvarig

Biblioteket Storuman
biblioteket@storuman.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • Uppdatering i kommunens föreningsregister
  • Protokoll från senaste årsmötet
  • Kvittokopior på kostnader

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa