Föreningsbidrag: ansökan om övriga bidrag

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Om ni har en förening i Storumans kommun och planerar att genomföra ett arrangemang eller köpa in utrustning eller liknande, kan ni använda denna tjänst för att ansöka om kommunalt övrigt bidrag. Ansökan görs lämpligast av föreningens ordförande och den görs i efterhand.

Bidrag betalas ut för högst 50 procent av kostnaderna, totalt högst 2 000 kronor per förening och år. Övriga ansökningar kan prövas av nämnden. För att beviljas bidrag måste föreningen finnas  och årligen uppdatera sina uppgifter i kommunens föreningsregister.

Ni kan anmäla/uppdatera era uppgifter här: Föreningsregister

Kommunen tar fortlöpande emot ansökningar, men bidraget betalas ut två gånger per år – en gång på våren (15/3) och en gång på hösten (15/9).

Eventuella frågor om ansökan och bidraget skickas till foreningsbidrag@storuman.se.

Mina sidor

Ni kan följa ert ärende och kommunicera med handläggaren via Mina sidor. Läs mer om hur Mina sidor fungerar i vår handbok för användare.

Spara ärende

Ni har möjlighet att spara ert ärende och återuppta det vid senare tillfälle. Logga in på Mina sidor för att återuppta ett sparat ärende. Behöver ni hjälp med att scanna in dokument är du välkommen att ta kontakt med kommunens kundtjänst eller något av våra bibliotek.

Frågor om e-tjänsten

Kundtjänst
foreningsbidrag@storuman.se
0951-140 00 vxl

Personuppgiftsansvarig

Biblioteket Storuman
biblioteket@storuman.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • Uppdatering i kommunens föreningsregister
  • Protokoll från senaste årsmötet

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa